آخرین اخبار
کد مطلب: 80079
کشتار کودکان غزه نشانه ناتواني ارتش اسرائيل است/مقاومت حرف آخر را مي زند
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1638

به گزارش سلام لردگان به نقل از المنار، سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله لبنان به مناسبت روز جهاني قدس شخصا در همايشي که به اين مناسبت در ضاحيه در جنوب بيروت برگزار شد شرکت کرد. وي با سخنراني در اين همايش اظهار داشت: حوادث غزه و رويدادهاي آن به ويژه در روز جهاني قدس بر ما واجب کرد که با وجود مسائل امنيتي در اين همايش حضور داشته باشم.

وي افزود: در ابتدا به خانواده هاي لبناني که نزديکان خود را در حادثه سقوط هواپيماي الجزاير از دست داده اند تسليت مي گويم و همچنين ياد و خاطره شهداي جنگ غزه و ملت پايدار فلسطين و مقاومت قهرمانانه ان را گرامي مي داريم.

سيد حسن نصرالله همچنين سالروز جنگ 33 روزه لبنان را گرامي داشت و گفت: با گذشت زمان اهميت نامگذاري يک روز به عنوان روز جهاني قدس از سوي امام خميني برايمان بيش از پيش آشکار مي شود، زيرا صهيونيست ها از همان زمان به دنبال حذف و محو قضيه فلسطين بودند.

دبيرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: صهيونيست ها به خوبي مي دانند نمي توانند ملت فلسطين را حذف کنند، لذا طرح بلندمدتي را براي تحقق اين هدف يعني حذف قضيه فلسطين تهيه کردند. ما مي توانيم آنچه در سال 1948 رخ داد و حتي امروز را تحليل کنيم. صهيونيست ها گمان کردند مي توانند ملت فلسطين را در کشورهاي عربي ذوب کنند.

وي افزود: صهيونيست ها تلاش کردند براي هر کشور عربي يک قضيه مرکزي و يک قضيه مستقل اختراع کنند تا فلسطين به فراموشي سپرده شود يا دشمناني را براي هر کشور عربي ايجاد کنند و توان انساني، مالي، اقتصادي و روحي اين کشورها را فرسوده کنند.

دبيرکل حزب الله لبنان تصريح کرد: صهيونيست ها براي منزوي کردن ملت فلسطين در سطح عاطفي، سياسي و ميداني تلاش کردند و تا جايي پيش رفتند که ديگر ملت ها به فلسطين اهميتي نمي دادند اما با وجود همه اين توطئه ها و چالش ها، قضيه فلسطين باقي ماند و همچنان خود را به دنيا و منطقه تحميل کرده است و آنچه اکنون در غزه رخ مي دهد بزرگترين دليل بقاي قضيه فلسطين است.

سيد حسن نصرالله در ادامه سخنراني خود در روز جهاني قدس اظهار داشت: يکي از دلايل بقاي قضيه فلسطين، پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني(ره) بود و ديگر دليل پايداري سوريه در برابر تمام توطئه ها و نيز پيروزي جنبش هاي مقاومت در منطقه بود.

وي گفت: برجسته ترين دليل بقاي قضيه فلسطين، ملت فلسطين است که هرگز قضيه فلسطين را فراموش نکرد و از سال 1948 تاکنون تسليم نشده است و همچنان به حقوق خود پايبند است.

دبير کل حزب الله لبنان افزود: زماني که از توطئه هاي حذف قضيه فلسطين سخن مي گوييم از طرح هاي اسرائيلي - آمريکايي - غربي صحبت مي کنيم که بسياري از رژيم هاي عربي نيز به خاطر حفظ تخت و سلطنت خود به اين توطئه کمک کرده اند.

دبيرکل حزب الله لبنان تصريح کرد: مرحله کنوني خطرناکترين مرحله از زمان اشغال فلسطين است، زيرا در گذشته از تخريب کشورها و رژيم ها سخن مي گفتيم اما رژيم صهيونيستي اکنون براي نابودي ملت ها تلاش مي کند. سوريه همواره حامي مقاومت و دژ محکم در برابر توطئه هاي صهيونيستي است.

وي گفت: ما تمام اقداماتي که عليه شهروندان مسيحي و مسلمان در عراق صورت مي گيرد از جمله هتک حرمت مقدسات را محکوم مي کنيم. هشدار مي دهم که تخريب مساجد و اماکن مقدس و متبرکه و امامزاده ها، زمينه را براي از بين بردن مسجدالاقصي به دست صهيونيست ها فراهم خواهد کرد.

سيد حسن نصرالله اظهار داشت: امت اسلامي در بدترين شرايط قرار دارد، اما فلسطين قرباني نخست آن است لذا بايد دقت کنيم در کجا مي جنگيم و در کجا صلح مي کنيم. هدف از جنگ غزه اکنون و پيش از آن در سال 2008 و قبل از آن در لبنان در سال 2006 به زانو درآوردن مقاومت بود. پايداري مردمي و سياسي سرنوشت جنگ غزه را مشخص مي کند همانطور که در جنگ 33 روزه رخ داد.

دبير کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: ايهود اولمرت در جنگ 33 روزه به "جرج بوش" و "کاندوليزا رايس" مقامات وقت آمريکا پيام فرستاد که جنگ متوقف شود زيرا در صورت ادامه جنگ، اسرائيل نابود خواهد شد. هدف کنوني جنگ غزه از بين بردن يک گروه يا جنبش نيست بلکه نابودي مقاومت و سلاح و اراده آن است.

وي افزود: غزه اکنون با منطق مقاومت به پيروزي رسيده است. مقاومت در غزه قادر به پيروزي است و به ياري خدا پيروز خواهد شد.

سيد حسن نصرالله تصريح کرد: دشمن اسرائيلي از سال 2006 براي تاسيس يک ارتش قوي تلاش کرد و اين ارتش امروز در مقابل نوارغزه اي محاصره شده قرار دارد و اين ناتواني دشمن و موفقيت بزرگ مقاومت را نشان مي دهد. ما تا به امروز نفهميده ايم هدف اسرائيل از جنگ غزه چيست و اين حالت ترديد و ترس و نگراني اسرائيل را نشان مي دهد.

وي اظهار داشت: اسرائيل در شناسايي انبارهاي سلاح و موشک مقاومت در غزه و چگونگي مقابله با مقاومت شکست خورده است و اين شکست بيانگر ناتواني اسرائيل در مقابله با حملات موشکي مقاومت است. اسرائيل به دليل اين ناتواني، کودکان را مي کشد، ارتش اسرائيل به عنوان يک ارتش جنگجو به غزه نرفت بلکه به عنوان ارتشي که قاتل کودکان است وارد نوارغزه شده است.

سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله لبنان در ادامه سخنراني خود به مناسبت روز جهاني قدس اظهار داشت: موشک هاي مقاومت فلسطين عليرغم تمامي تلاش هاي اطلاعاتي و امنيتي و جنگ زميني اکنون به تل آويو مي رسد و در کنار مقاومت، پايداري سياسي و مردمي وجود دارد.

وي گفت: پايداري مردمي و سياسي و پيروزي در ميدان نبرد معادله هاي جديدي را خلق خواهد کرد و مقامت در غزه راه حل [پايان جنگ] را به دشمن اسرائيلي تحميل خواهد کرد.

دبيرکل حزب الله لبنان تصريح کرد: مسئوليت امروز ما ايجاب مي کند اختلافات خود را در صحنه نبرد کنار بگذاريم و غزه بايد محور همه چيز باشد. در حال حاضر برخي کشورهاي عربي خواهان نابودي جنبش حماس هستند متاسفانه در جهان عرب برخي نگران اسرائيل هستند و براي آن دلسوزي مي کنند.

وي گفت: اعراب بايد از فرماندهي سياسي مقاومت حمايت کنند و مانع از تحميل شروط آتش بس شروط مورد دلخواه اسرائيل شوند. ما در حزب الله همواره حامي فلسطين بوده ايم و در آينده نيز از ملت فلسطين و تمامي جنبش هاي مقاومت فلسطين بدون استثناء حمايت خواهيم کرد.

سيد حسن نصرالله خاطرنشان کرد: ما به دقت جزئيات جنگ غزه را زير نظر داريم و به مقاومت فلسطين در غزه مي گوييم اطمينان داريم شما پيروز خواهيد شد و ما هر آنچه را که مناسب باشد انجام خواهيم داد.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس